Mesures per a educar en diversitat (revisat)
Tenint
en compte que entre els nostres alumnes hi ha dos que tenen
necessitats educatives especials (veure apartat de Característiques
del centre on realitzarem la Unitat Didàctica) aleshores
realitzarem una sèrie d'adaptacions que ara matitzarem:
Per
a l'alumne amb la Sindrome d'Aspergir: el que farem serà
donar-li una agenda a principi de curs on tindrà totes les tasques
que anem a realitzar durant cada sessió, excursions, treballs etc.
mitjançant pictogrames. D'aquesta manera l'alumne no es veurà
sobrepassat si canviem d'activitats durant una sessió. El que volem
aconseguir és que l'alumne el dia d'abans de que toque Educació
Física revise que farà al dia següent.
També
evitarem l'ús d'ironies o frases fetes per a que ell puga entendre
tot el que se li diu. Tampoc farem ús de colors molt cridaners, més
bé colors templats que li trasmeten tranquilitat i pau i evitar
també sorolls i accions molt fortes que el puguen alterar. D'aquesta
manera volem que aquest alumne veja en la classe de Educació Física
un espai de tranquilitat i on sempre tindrà cabuda.
Per
a l'alumne amb disgrafia i discalcuilia: tenint en compte que
aquestes necessitats afecten més a altres assignatures més
teòriques, especialment en llengua i matemàtiques, nosaltres el que
farem serà ajudar-lo en tot el que pugam especialment a l'hora de
escriure els treballs escrits i també demanarem ajuda a la mestra de
PT per a que l'ajude a compondre els seus treballs i els revise.
Açó
pel que fa referència als alumnes amb Necessitats Educatives
clarament marcades però en cas que un alumne vinga amb un esquinç o
malalts el que farem saber veure si aquest impediment quina
permaneixença tenen. Si són temporals, cosa d'una sessió o dues el
que els direm és que participen amb els seus companys en la
realització de tasques però aquests dies l'alumne en qüestió serà
l'observador del grup, qui després ens dirà com realitzen el seus
companys l'activitat, quines dificultats tenen, si han millorat etc.
Si pel contra té una llarga durada aleshores intentariem adaptar les
activitats a les seues llimitacions, si per exemple estem practicant
el pase de baló i un dels alumnes té un braç trencat i no pot ni
passar ni rebre en les mans aquest ho farà amb el peu.
Annexos:
Exemple
de fulla que haura de realitzar un xiquet lessionat imaginem que
d'una cama:
Nom
de l'alumne:
Curs:
Grup:
Data:
Quina/es
activitat/s s'ha/n dut a terme en la classe:
-
-
-
-
-
Quina
relació guarda amb la sessió anterior i quines pautes es remarquen
per a la pròxima:
-
-
-
-
-
Què
hem aprés hui (cita almenys tres idees principals)
-
-
-
Pel
que fa a la realització dels teus companys de l'activitat:
1.-
Han realitzat l'activitat de manera correcta
-
-
-
-
-
2.-
Quines dificultats s'han detectat:
-
-
-
-
-
3.-
S'han solventat les mateixes?
-
-
-
-
-
4.-
Hi ha hagut algun conflicte entre els membres de l'equip? De ser així
de quina manera s'ha solventat? Ha fet falta l'intervenció del
professor?
-
-
-
-
-
-
5.-
Diferències entre el principi de l'activitat i el final (millores
detectades en l'execució de la mateixa)
-
-
-
-
6.-
Conclusions finals:
-
-
-
-
-
Comentarios
Publicar un comentario