Mesures per a educar en diversitat (revisat)

Tenint en compte que entre els nostres alumnes hi ha dos que tenen necessitats educatives especials (veure apartat de Característiques del centre on realitzarem la Unitat Didàctica) aleshores realitzarem una sèrie d'adaptacions que ara matitzarem:

Per a l'alumne amb la Sindrome d'Aspergir: el que farem serà donar-li una agenda a principi de curs on tindrà totes les tasques que anem a realitzar durant cada sessió, excursions, treballs etc. mitjançant pictogrames. D'aquesta manera l'alumne no es veurà sobrepassat si canviem d'activitats durant una sessió. El que volem aconseguir és que l'alumne el dia d'abans de que toque Educació Física revise que farà al dia següent.

També evitarem l'ús d'ironies o frases fetes per a que ell puga entendre tot el que se li diu. Tampoc farem ús de colors molt cridaners, més bé colors templats que li trasmeten tranquilitat i pau i evitar també sorolls i accions molt fortes que el puguen alterar. D'aquesta manera volem que aquest alumne veja en la classe de Educació Física un espai de tranquilitat i on sempre tindrà cabuda.

Per a l'alumne amb disgrafia i discalcuilia: tenint en compte que aquestes necessitats afecten més a altres assignatures més teòriques, especialment en llengua i matemàtiques, nosaltres el que farem serà ajudar-lo en tot el que pugam especialment a l'hora de escriure els treballs escrits i també demanarem ajuda a la mestra de PT per a que l'ajude a compondre els seus treballs i els revise.

Açó pel que fa referència als alumnes amb Necessitats Educatives clarament marcades però en cas que un alumne vinga amb un esquinç o malalts el que farem saber veure si aquest impediment quina permaneixença tenen. Si són temporals, cosa d'una sessió o dues el que els direm és que participen amb els seus companys en la realització de tasques però aquests dies l'alumne en qüestió serà l'observador del grup, qui després ens dirà com realitzen el seus companys l'activitat, quines dificultats tenen, si han millorat etc. Si pel contra té una llarga durada aleshores intentariem adaptar les activitats a les seues llimitacions, si per exemple estem practicant el pase de baló i un dels alumnes té un braç trencat i no pot ni passar ni rebre en les mans aquest ho farà amb el peu.

Annexos:

Exemple de fulla que haura de realitzar un xiquet lessionat imaginem que d'una cama:

Nom de l'alumne:

Curs:

Grup:

Data:

Quina/es activitat/s s'ha/n dut a terme en la classe:
-
-
-
-
-

Quina relació guarda amb la sessió anterior i quines pautes es remarquen per a la pròxima:
-
-
-
-
-

Què hem aprés hui (cita almenys tres idees principals)
-
-
-

Pel que fa a la realització dels teus companys de l'activitat:

1.- Han realitzat l'activitat de manera correcta
-
-
-
-
-

2.- Quines dificultats s'han detectat:

-
-
-
-
-

3.- S'han solventat les mateixes?

-
-
-
-
-

4.- Hi ha hagut algun conflicte entre els membres de l'equip? De ser així de quina manera s'ha solventat? Ha fet falta l'intervenció del professor?

-
-
-
-
-
-

5.- Diferències entre el principi de l'activitat i el final (millores detectades en l'execució de la mateixa)

-
-
-
-

6.- Conclusions finals:

-
-
-
-
-

Comentarios

Entradas populares de este blog

Continguts, Metodologia i Organització

Avaluació de la nostra Unitat Didàctica

Avaluació de la nostra Unitat Didàctica (revisat)