Avaluació de la nostra Unitat Didàctica (revisat)

Avaluació de la nostra Unitat Didàctica

El primer que volem destacar és que en el següent apartat es farà menció a com anem a avaluar el treball dels nostres alumnes, no a com el qualificarem; és a dir, no són la mateixa cosa ja que una està dins de l’altra.
Avaluar té en compte un registre molt més ample ja que dins es troba l’apartat de qualificació. Aquesta última té la perillositat de actuar com a una etiqueta injusta del treball del alumne; a més, una nota no suposa res per a ell, no contribuix al ser aprenentatge mentre que un anàlisis del seu treball mitjançant diferents eines sí que pot ser útil per a millorar en els aspectes que volem treballar.
Nosaltres anem a focalitzar la nostra atenció en els següents criteris d'avaluació: la inicial, la continua i la final ja que volem observar als alumnes tots els dies al llarg de la UD, llevant d’aquesta manera la necessitat de fer avaluacions puntuals.
A continuació incloem una taula en la qual expliquem el mètode que anem a utilitzar per a avaluar als nostres alumnes al llarg de tota la Unitat Didàctica. Per a fer-ho classifiquem els objectius i les competències amb les criteris d’avaluació que els inclouen (aquests han sigut modificats amb respecte l’apartat anterior ja que són criteris extrets del Decret 108/2014 i no incloïen certs apartats dels objectius i competències que volíem).
Ens valem de mitjans, tècniques i instruments per a fer aquesta avaluació:
  • Mitjans: totes i cadascuna de les produccions de l’alumnat (qualsevol cosa que fem al llarg de la UD pot ser considerada com a un mitjà).
  • Tècniques: les estratègies que es fem servir per a recollir la informació dels mitjans empleats (correcció de treballs, vídeo dels alumnes...).
  • Instruments: Eines per a plasmar i avaluar la informació recollida (comparació dels resultats amb uns patrons o mínims).








Objectius
Competències Curriculars
Criteri d’avaluació
Mitjà
Tècnica
Instrument
Objectiu 1 i 2
Competència 1 i 2
BL 4.1 Utilitzar amb autonomia, hàbits saludables d’higiene, posturals i d’alimentació en la pràctica d’activitat física i en la vida quotidiana així com cercar, descriure’n i debatre sobre els efectes beneficiosos sobre la salut i el benestar.”
1. Oral: Debat i Taula Redona
(es realitzarà per grups)
2. Avaluació entre iguals (els grups avaluaran les aportacions dels altres durant els debats o taules redones)
1. Fitxa d’avaluació entre iguals
2. Diari del professorat

1. Pràctic: Pràctica supervisada (al llarg de tot la UD)

1. Observació directa (durant les sessions)
1. Diari del professorat
2. Fitxa de seguiment individual
3. Escrit: Treball escrit (Només per a l’objectiu 2)
1. Anàlisis documental i de produccions
1. Escala Descriptiva
Objectiu 3
Competència
3
BL 4.2 Augmentar el nivell de les seues capacitats físiques adaptant la intensitat i duració de l’esforç a les seues possibilitats, a partir d’una valoració inicial, per a preservar i millorar la seua salut i condició física
1. Pràctic: Pràctica supervisada (al llarg les sessions)

1. Autoavaluació
2. Observació Directa
1. Fitxes d’autoavaluació
2. Diari del professor
3. Fitxes de seguiment individual
Objectiu 3
Competència 4 i 5
BL 4.3 Realitzar activitat física, seguint les normes de prevenció i recuperació, respectant les mesures de seguretat en l’ús de materials, els espais en la classe d’educació física i en el seu temps d’oci i respectant els companys tant a l’aula com fora d’ella, promovent el respecte i la cooperació entre ells.”

1. Pràctic: Demostració i Role-playing
2. Oral: Preguntes en classe
Discussió grupal
1. Observació directa
2. Avaluació compartida: entrevista grupal
1. Diari del professor
2. Fitxes de seguiment grupal


* Veure taula de l'apartat: “Temàtica de la Unitat Didàctica, justificació i objectius i competències (revisat)”

Comentarios

Entradas populares de este blog

Continguts, Metodologia i Organització

Avaluació de la nostra Unitat Didàctica