Avaluació de la nostra Unitat Didàctica (revisat)
Avaluació
de la nostra Unitat Didàctica
El primer que
volem destacar és que en el següent apartat es farà menció a com
anem a avaluar el treball dels nostres alumnes, no a com el
qualificarem; és a dir, no són la mateixa cosa ja que una està
dins de l’altra.
Avaluar
té en compte un registre molt més ample ja que dins es troba
l’apartat de qualificació. Aquesta última té la perillositat de
actuar com a una etiqueta injusta del treball del alumne; a més, una
nota no suposa res per a ell, no contribuix al ser aprenentatge
mentre que un anàlisis del seu treball mitjançant diferents eines
sí que pot ser útil per a millorar en els aspectes que volem
treballar.
Nosaltres
anem a focalitzar la nostra atenció en els següents criteris
d'avaluació: la inicial, la continua i la final ja que volem
observar als alumnes tots els dies al llarg de la UD, llevant
d’aquesta manera la necessitat de fer avaluacions puntuals.
A continuació
incloem una taula en la qual expliquem el mètode que anem a
utilitzar per a avaluar als nostres alumnes al llarg de tota la
Unitat Didàctica. Per a fer-ho classifiquem els objectius i les
competències amb les criteris d’avaluació que els inclouen
(aquests han sigut modificats amb respecte l’apartat anterior ja
que són criteris extrets del Decret 108/2014 i no incloïen certs
apartats dels objectius i competències que volíem).
Ens valem de
mitjans, tècniques i instruments per a fer aquesta avaluació:
- Mitjans: totes i cadascuna de les produccions de l’alumnat (qualsevol cosa que fem al llarg de la UD pot ser considerada com a un mitjà).
- Instruments: Eines per a plasmar i avaluar la informació recollida (comparació dels resultats amb uns patrons o mínims).
Objectius
Competències
Curriculars
|
Criteri
d’avaluació
|
Mitjà
|
Tècnica
|
Instrument
|
Objectiu
1 i 2
Competència
1 i 2
|
“BL
4.1 Utilitzar amb autonomia, hàbits saludables d’higiene,
posturals i d’alimentació en la pràctica d’activitat física
i en la vida quotidiana així com cercar, descriure’n i debatre
sobre els efectes beneficiosos sobre la salut i el benestar.”
|
1.
Oral: Debat i Taula Redona
(es realitzarà per
grups)
|
2. Avaluació entre
iguals (els grups avaluaran les aportacions dels altres durant els
debats o taules redones)
|
1.
Fitxa d’avaluació entre iguals
2.
Diari del professorat
|
1.
Pràctic: Pràctica supervisada (al llarg de tot la UD)
|
1. Observació directa
(durant les sessions)
|
1.
Diari del professorat
2. Fitxa de seguiment
individual
|
||
3. Escrit: Treball
escrit (Només per a l’objectiu 2)
|
1. Anàlisis documental
i de produccions
|
1. Escala Descriptiva
|
||
Objectiu
3
Competència
3
|
“BL
4.2 Augmentar el nivell de les seues capacitats físiques adaptant
la intensitat i duració de l’esforç a les seues possibilitats,
a partir d’una valoració inicial, per a preservar i millorar la
seua salut i condició física
|
1.
Pràctic: Pràctica supervisada (al llarg les sessions)
|
1.
Autoavaluació
2. Observació Directa
|
1.
Fitxes d’autoavaluació
2.
Diari del professor
3. Fitxes de seguiment
individual
|
Objectiu
3
Competència
4 i 5
|
BL
4.3 Realitzar activitat física, seguint les normes de prevenció
i recuperació, respectant les mesures de seguretat en l’ús de
materials, els espais en la classe d’educació física i en el
seu temps d’oci i respectant els companys tant a l’aula com
fora d’ella, promovent el respecte i la cooperació entre ells.”
|
1.
Pràctic: Demostració i Role-playing
2.
Oral: Preguntes en classe
Discussió grupal
|
1.
Observació directa
2. Avaluació
compartida: entrevista grupal
|
1.
Diari del professor
2.
Fitxes de seguiment grupal
|
*
Veure taula de l'apartat: “Temàtica de la Unitat Didàctica,
justificació i objectius i competències (revisat)”
Comentarios
Publicar un comentario